Om oss
Historien om Giro
DU FÅR OSS TIL Å GJØRE DET
Du, gjør ting som de fleste ikke engang ville vurdere. Tegner en linje som sjelden er innenfor grensene. Kjører nedover i hastigheter som ville få forsikringsselskapet ditt til å nøle. Pusher deg selv på måter naturen og tyngdekraften aldri hadde tenkt. Så lenge du uavbrutt presser fremover, vil vi også gjøre det. Når du stopper, da stopper også vi. Vi er besatt av lidenskapen din. VI ødelegger flere hjelmer i testing og utvikling enn noen merker til og med skaper. Vi grubler over størrelser på ventilasjon på hjelmer og innerbenslengder på sykkelbukser. Vi legger hode på blokka, våre hjerter og vår svette, inn i en såle, en brille og en hjelm av gangen. Rettere sagt, å være der når du trenger oss mest.
FORTSETT Å STREBE ETTER MER, RASKERE OG BEDRE. VI VIL FORTSETTE Å LAGE UTSTYRET SOM FÅR DEG DIT.
Giro ble grunnlagt for over 30 år siden av Jim Gentes, en mann med en lidenskap for design og å møte uoppfylte behov. Denne lidenskapen førte ham til å begynne å lage sine egne produkter, og resulterte til slutt i et selskap som forplikter seg til å tjene syklisten gjennom personlig uttrykk og avansert ytelse. Vår verden har endret seg dramatisk de siste tre tiårene, men Giro har trofast forpliktet seg til å betjene entusiastiske syklister. Vi er og vil alltid være et merke orientert rundt produktet. Vi diskuterer i uker om forskjellen på mindre enn en millimeter i en skoform, en hodeskalleform eller kanten av et ventilasjonshull. Vi er merket som svetter rundt detaljene. Fra en lavprishjelm til passform og stoff av våre t-skjorter til den positive klikken som Switchblade gjør når hakereimen er festet. Det er denne oppmerksomheten på detaljer som skiller Giro fra andre. Vi forstår at sykling er mer enn bare en flyktig hobby eller en forbigående trend. Sykling er den beste delen av et flott liv, og utstyret ditt fortjener oppmerksomhet til de minste detaljene. Det er fordi du fortsetter å klatre. Det er derfor vi gjør det vi gjør. Så lenge du fortsetter å strebe etter raskere, større og bedre, vil vi fortsette å lage utstyret som tar deg dit.
GIRO - VI STOPPER NÅR DU STOPPER
1985 LOGOEN
Jim Gentes etablerer sitt merke med fokus på designløsninger som forbedrer opplevelsen og ytelsen. Logoen han skisserer, "tour or circuit", innehar den ultimate følelsen på en sykkel.
1985 ADVANTAGE
Hjelmen Advantage™ ble designet for å hjelpe ryttere med å takle de kraftige vindene i den nye sporten triatlon, der utstyr ble gjenoppfunnet gjennom nye øyne.
1986 PROLIGHT
Jim tar med seg en prototype av en lett, høy-ytelses hjelm til sykkelutstillingen i Long Beach og kommer tilbake med bestillinger på 100 000 dollar.
1989 AEROHEAD
Tour de France forandres for alltid når en ung amerikaner pionerer nytt aerodynamisk utstyr (inkludert hans Aerohead™ hjelm) for å vinne den tre uker lange løpet med åtte sekunders margin.
1990 AIR ATTACK
Air Attack™ får en surf-inspirert glassfiberforsterkning for å hjelpe til med å håndtere støt. Dette beviser at Santa Cruz er stedet for Giro å være.
1992 BOTTLE ROCKET
Vi lager en modulær drikkeflaske med en bred åpning og skrulokk. "Pop-Top" drikkeflasken, et ikon innen sykling i mange tiår, blir avleggs av Giro's Bottle Rocket Design.
1994 ROC LOC
Roc Loc® forbedrer betydelig hjelmens stabilitet når du sykler over røtter og steiner. Vitser om jock straps følger, men snart har hver eneste hjelm en.
1998 SWITCHBLADE
Fulldempede sykler markerer en ny æra innen terrengsykling, og vi skaper den første modulære helhjelmen for å imøtekomme freeridernes behov.
1999 NINE
Giro skaper en lettvekts skihjelm med ventilasjon. Skeptikere ler, men skikjørerne omfavner den, og hjelmene blir et vanlig syn på fjellene om vinteren.
2003 XEN
Xen™ blander sammen en XC-hjelm, en skatehjelm og litt moto-stil. Resultatet er en hjelm som etablerer kategorien "terrengsykling" innen hjelmer.
2004 SKIBRILLER
Kort tid etter å ha gått inn i kategorien for snøbriller, introduserer vi den første vanlige brillen med et utskiftbart linsesystem - Manifes™.
2008 SYKKELHANSKER
Giro designer en serie hansker som inkorporerer en utradisjonell, tilpasset "multi-panel" konstruksjon for å forbedre passformen og følelsen når du griper styret.
2010 SKO
Giro lanserer sykkelsko som skiller seg ut med sin passform, komfort og tilpasningsdyktighet. Mange ryttere bemerker at det nå føles bedre enn noen gang å tråkke på pedalene.
2012 AIR ATTACK
Sykkeldesign endrer seg mot den aerodynamiske retningen. Vi gjenoppfinner Air Attack, en kanonkule mot konvensjonell tenkning. Olympisk gull følger.
2013 SYKKELKLÆR
Hvorfor ikke designe sykkelklær for friheten til utendørs eventyr i stedet for anaerobe terskler? Rytterne kan endelig velge å bruke mer avslappede og casual sykkelklær.
2016 VIVID OPTICS
ble utviklet med ZEISS Optics for å forbedre kontrast og definisjon. VIVID-linser reduserer øyeutmattelse, forbedrer reaksjonstiden, øker selvtilliten og gir presist syn uten overmetning av farge.
2016 AVANCE MIPS
Giro introduserer den ultimate hjelmen for verdenscupen i utfor, med en blanding av avanserte materialer og et nytt design som omdirigerer energi kalt MIPS Spherical.
2018 AETHER MIPS
Aether MIPS kombinerer luftig, åpent design med MIPS Spherical-teknologi for å fremme hodetbeskyttelse for syklister. Det er en bekreftelse på Giro's dedikasjon til å lede hodetbeskyttelse.